מחקרים 16.04.2015

זיהומים לא מסובכים של דרכי השתן ואפשרות מתן מונורול כמנה חד פעמית ובקו ראשון

פלורוקוינולון מומלץ כטיפול אמפירי בזיהום כליה לא מסובכת ובזיהום מסובך בחולה האמבולטורי

h1n1 virus

הקווים המנחים האחרונים של האיגוד למחלות זיהומיות בארה"ב ועמיתו האירופאי נוגעים לבחירת הטיפול בזיהום בדרכי השתן לא- מסובך בנשים שאינן בהריון. קווים מנחים אלה מתמקדים גם בשימוש הלא-הכרחי הקיים בפלורוקוינולונים לטיפול בפטוגנים העמידים אליהם. בנוסף מציינים המחברים כי עמידות של אי-קולי לציפרופלוקסצין בארה"ב עלתה מ-3% בשנת 200 ל- 17.1% בשנת 2010.

דלקת שלפוחית חריפה לא מסובכת

אין להשתמש בפלורוקוינולונים כמו ציפרופלוקסצין או לבופלוקסצין כטיפול אמפירי בדלקת שלפוחית שתן לא מסובכת. תרופת הבחירה האמפירית בנשים שלא בהריון צריכה להיות רספרים למשך 3 ימים, כל עוד שיעור העמידות המקומית לתרופה נמוך מ-20%. אלטרנטיבה נוספת עם שיעור נמוך של עמידות בקרב חיידקי אי קולי היא ניטרופורנטואין למשך 5 ימים. מנה בודדת של פוספומיצין, אשר לה טווח רחב של פעילות כנגד אורופתוגנים, הינה אלטרנטיבה טובה נוספת. בטה-לקטמים כמו אוגמנטין, צפדיניר, צפפודוקסים או צפטיבוטן באים בחשבון גם הם, אך בסבירות נמוכה יותר להיות יעילים.

1
דלקת כליה חריפה לא מסובכת

באזורים בהם השכיחות של עמידות לפלורוקוינולונים בקרב אורופתוגנים נמוכה מ-10%, קורס בן 7 ימים של ציפרופלוקסצין או 5 ימים של לבופלוקסצין הינו אופציה התחלתית טובה לטיפול אמבולטורי בנשים לא הריוניות. רספרים למשך שבועיים הינו אלטרנטיבה לטיפול בפתוגנים רגישים. עוד אופציה הינה מנה בודדת תוך-ורידית של צפלוספורין דור 3 עם פעילות ארוכה כמו גרם צפטריאקסון ולאחריה 10-14 ימים של צפלוספורין פומי אשר אליו רגיש הפתוגן. בטה-לקטמים פומיים נחשבים בדרך כלל אפקטיביים פחות לטיפול בזיהום כליה לעומת פלורוקוינולונים ורספרים.

זיהום מסובך בדרכי השתן

הקווים המנחים האחרוניםלא כללו המלצות כלשהן לטיפול בזיהום מסובך בדרכי השתן. זיהומים החוזרים לאחר טיפול, כרוכים בקטטר שתן, ניתוח אורולוגי או חסימה בדרכי השתן, או שנרכשו בבית החולים או מוסד סיעודי הם בסבירות גבוהה יותר נוצרים על ידי מחוללים גרם שליליים עמידים, אנטרוקוקים או סטאף זהוב. פלורוקוינולון פומי כמו ציפרופלוקסצין או לבופלוקסצין יכולים להיות יעילים בטיפול אמבולטורי. אוגמנטין פומי, צפלוספורין דור 3 פומי כמו צפדיניר או צפטיבוטן או רספרים פומי יכולים להיות יעילים במידה והפתוגן רגיש אליהם.

בחולים מאושפזים עם זיהום מסובך, טיפול תוך ורידי עם צפהפיים, דור שלישי צפלוספורין כמו צפטריאקסון, פלורוקוינולון, טזוצין או קרבפנם מומלצים על פי רוב.

לסיכום, פלורוקוינולונים אינם מומלצים כטיפול אמפירי בזיהום שלפוחית חריפה לא מסובכת. שימוש בפלורוקוינולון מומלץ כטיפול אמפירי בזיהום כליה לא מסובכת ובזיהום מסובך בחולה האמבולטורי.

למאמר המלא לחצו כאן

נושאים קשורים:  מחקרים,  זיהום בדרכי השתן,  פלורוקוינולון,  רפסרים,  צפלוספורין
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו