ניתוח קיסרי 07.02.2018

מחקר השוואתי בין רמיפנטאניל ודקסמדטומידין להרדמה לפני ניתוח קיסרי

יעילות ובטיחות של רמיפנטאניל ודקסמדטומידין בהרדמה כללית עבור נשים בהריון לקראת ניתוח קיסרי

ניתוח קיסרי (צילום: אילוסטרציה)
ניתוח קיסרי (צילום: אילוסטרציה)

במחקר אקראי ומבוקר שנערך בסין ביקשו החוקרים להעריך את היעילות והבטיחות של שימוש ברמיפנטאניל (remifentanil, משווק בישראל תחת השם המסחרי Ultiva) עבור הרדמה כללית לצורך ניתוח קיסרי.

במסגרת המחקר, 50 נשים בהריון עם עובר יחיד, המיועדות לעבור ניתוח קיסרי, חולקו באופן אקראי לקבוצת התערבות וקבוצת ביקורת, כך שבכל קבוצה היו 25 נשים.

המשתתפות בקבוצת ההתערבות קיבלו רמיפנטאניל באינפוזיה במינון של 2 מק"ג/ק"ג/שעה, בעוד שהמשתתפות בקבוצת הביקורת קיבלו דקסמדטומידין (dexmedetomidine) באינפוזיה במינון של 0.4 מק"ג/ק"ג/שעה. התוצאים הנמדדים כללו לחץ דם עורקי ממוצע (MAP), קצב לב, Bispectral index, ציוני Apgar לאחר דקה אחת ו-5 דקות מהלידה, ורמות ה-pH, pCO2, pO­2 ועודף בסיס (Base excess) בדם הוורידי והעורקי בחבל הטבור.

44 מטופלות סיימו את המחקר. מטופלות בקבוצת ההתערבות לא חשו השפעה גדולה יותר ובטיחות רבה יותר לעומת המטופלות בקבוצת הביקורת (P > 0.05), על אף שערכי לחץ הדם העורקי הממוצע וה-Bispectral index ירדו באופן משמעותי מיד לפני ביצוע לרינגוסקופיה (P < 0.05). בנוסף, ערכי Bispectral index ירדו באופן משמעותי בעת חיתוך העור, בעת חיתוך הרחם ומיד לאחר יילוד התינוק, בהשוואה לערכי נקודת ההתחלה בשתי הקבוצות (P < 0.01).

המסקנה העולה מהמחקר היא שלרמיפנטאניל ודקסמדטומידין יש יעילות ובטיחות דומה בעת הרדמה כללית עבור ביצוע ניתוח קיסרי.

נושאים קשורים:  ניתוח קיסרי,  הרדמה כללית,  רמיפנטאניל,  שיכוך כאבים,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו