לידת בית 06.03.2019

לידת בית מסוכנת פי שלושה מלידה בבית חולים

שיעור סיבוכי לידה ותמותת הילודים היה גבוה יותר באופן משמעותי בקרב הנשים שילדו מחוץ לבית החולים

לידת בית מסוכנת פי שלושה מלידה בבית חולים בכל הנוגע לסיבוכי לידה. כך עולה ממחקר שנערך במרכז הרפואי סורוקה ואוניברסיטת בן גוריון והוצג החודש בכנס החברה הבינלאומית לרפואת האם והעובר שהיה בלס-ווגאס.

במחקר נבחנו תוצאות הריון של 3,580 נשים שילדו מחוץ לבית החולים. תוצאות הלידה הושוו לכ-240,000 נשים בבית החולים סורוקה.

במחקר נבדקו  נשים שילדו מחוץ לבית חולים באופן מתוכנן או לא. למרות שיולדות שילדו מחוץ לבית החולים היו עם פחות סיבוכים מלכתחילה - כלומר, באופן משמעותי שיעור הנשים עם סוכרת הריונית או סיבוכי יתר לחץ דם הריוניים היה נמוך בקרב נשים שילדו מחוץ לבית החולים - הרי שסיבוכי הלידה היו דווקא גבוהים יותר.

עוד נמצא כי שיעור תמותת הילודים היה גבוה יותר באופן משמעותי  - פי שלושה, בקרב הנשים שילדו מחוץ לבית החולים: שיעור התמותה מחוץ לבית החולים עמד על 15 מקרים ל-1,000 לידות, לעומת חמישה מקרים ל-1,000  לידות בבית החולים. גם אחרי נטרול משתנים כמו מחלות רקע, שבוע לידה, גיל היולדת, עישון ומוצא, נמצא כי הלידה מחוץ לבית החולים הגדילה את הסיכון פי 2.6.

פרופ' שיינר, מנהל מחלקת נשים ויולדות ב' ב"סורוקה": "אין ספק כי ההמלצות בשאלה היכן ללדת צריכות להיות חד משמעיות - בבית חולים. ממצאי המחקר עומדים בקו אחד עם מחקרים גדולים שנעשו בארה"ב וגם הם הדגימו סיכון של פי שלושה לתמותת תינוקות בקרב יולדות שבחרו ללדת מחוץ לבית החולים. בית החולים מאפשר סביבה בטוחה יותר ללידה. וערוך  לכל תרחיש. ניתן לנטר את תבניות וקצב לב העובר, לשלוח בדיקות דם של היולדת ובמקביל לעקוב אחרי משתנים חשובים כמו לחץ הדם של היולדת. במידת הצורך חדר ניתוח תמיד זמין עם צוות רופאי ילודים מיומן".

צוות החוקרים כלל את פרופ' אייל שיינר מנהל מחלקת נשים ויולדות ב' בסורוקה, ד״ר גיל גוטווירץ מאותה מחלקה וד"ר תמר ויינשטוק, מהמחלקה לאפידמיולוגיה ובריאות הציבור באוניברסיטת בן גוריון.

נושאים קשורים:  מחקרים,  לידת בית,  לידה בסיכון,  תמותת ילודים,  סיבוכי לידה,  פרופ' אייל שיינר
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
12.03.2019, 19:21

מעניין לראות את ההשוואה בין 3 קבוצות:
לידות בבית חולים
לידות בית מתוכננות
לידות בית לא מתוכננות

07.04.2019, 11:45

ידיעה של פייק-ניוז. המחקר על לידות מחוץ לבי"ח, והם לא לידות בית, ובטח שלא לידות בית מתוכננות. היו אלה לידות בדרך אל ביה"ח, של נשים שהתכוונו ללדת בבי"ח אך לא הספיקו להגיע אליו, והלידה התרחשה בדרך.
אין חדר לידה בארץ שיש לו תוצאות טובות כמו בלידות בית.