הודעות 12.03.2019

רפואת נשים בקהילה - ניירות עמדה של הביטוח הלאומי

לראשונה, מובאים לעיון ציבור רופאי הנשים ניירות העמדה של הביטוח הלאומי במצבים שונים בהריון כפי שהוכנו ע"י מומחים חיצוניים לבקשת הביטוח הלאומי

מערכת היחסים בין רופאי הנשים בקהילה, האחראים למילוי בקשות לשמירת הריון, לבין רופאי הנשים בביטוח הלאומי האמונים על אישור בקשות אלו אינה פשוטה. בחדשים האחרונים הובילה החברה לרפואת נשים בקהילה בשיתוף פעולה עם הרופא האחראי על תחום גמלת הריון מהלך שנועד לשפר את תהליך הטיפול בבקשות תוך תיאום ציפיות בין כל הגורמים השותפים לתהליך.

לראשונה, מובאים לעיון ציבור רופאי הנשים ניירות העמדה של הביטוח הלאומי במצבים שונים בהריון כפי שהוכנו ע"י מומחים חיצוניים לבקשת הביטוח הלאומי. נהלים אלו מגדירים את הקריטריונים המקובלים על רופאי הביטוח הלאומי לשמירת הריון במצבים שונים, ומהווים את אבן הבוחן לאישור/דחיית בקשת הגמלה שהוגשה.

לכל הניירות, לחץ/י כאן.

ניתן לחלק את הבקשות המוגשות למספר קבוצות:

  1. נשים אשר לדעתנו המקצועית יש מקום לאשר להן שמירת הריון, ולעיתים אנו נתקלים בסירוב לא מובן לבקשה.
  2. נשים המתעקשות שנמלא להן בקשה (למרות שהסברנו להן שאין מקום למלא בקשה כי אין סיבה לשמירת הריון).
  3. נשים המגיעות אלינו לאחר שקיבלו המלצה מרופא מומחה אחר לשמירת הריון.

ניהול מקרה בקבוצה 1: במקרים הללו יש לשים לב כי קיים תיעוד מספק לתלונות האישה ברשומה הרפואית המצורפת לבקשה, לוודא כי האישה מצרפת את החומר הרפואי הרלוונטי, וכן לעיין בנייר העמדה המתאים לבעיה כדי לראות את הקריטריונים אליהם מתייחס הביטוח הלאומי. ניתן להגיש ערעור המדגיש את החסר.
ניהול מקרה בקבוצה 2: רוב הבקשות הללו צפויות להדחות. ביקשנו שבמקרה של דחייה יישלח מכתב ישירות למטופלת, ולא כפי שנעשה כיום, כשסירוב נשלח לרופא מגיש הבקשה. הערתנו התקבלה ונמצאת בדיון מול הגורמים המאשרים בביטוח הלאומי.
ניהול מקרה בקבוצה 3: לעיתים יש בסיס רפואי לבקשה ואז יש לפעול לפי קבוצה 1, אם להערכת הרופא ההמלצה אינה מבוססת, ניתן להפנות למומחה שאלות ספציפיות המופיעות בנייר העמדה כדי שהבקשה לבסס את הנתונים הרפואיים ולהגדיל את הסיכוי לאישור.

לסיכום, אנו רוצים להודות לד"ר אמנון עמית, האחראי על תחום גמלת הריון בביטוח הלאומי על שיתוף הפעולה, לדר' דוד דרוול ודר' שיר דר שרכזו את הנושא מטעם החברה לרפואת נשים בקהילה.

דר' נגה פורת,
יו"ר החברה לרפואת נשים בקהילה

נושאים קשורים:  הודעות
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו

היה כדאי לפרסם גם את הגישה של ביטוח לאומי לשמירת הריוןן בהריון מרובה עוברים.