מיניות האישה בהריון 19.05.2019

הערכה כמותית ואיכותית של מיניות האישה במהלך הריון

רופאים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ומאוניברסיטת לובליאנה שבסלובניה חקרו את המדדים הכמותיים והאיכותיים של היחסים המורכבים בין מיניות לבין הריון

אישה בהריון ישנה (אילוסטרציה)
אישה בהריון (אילוסטרציה)

קבוצת רופאים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ומאוניברסיטת לובליאנה שבסלובניה ביצעה מחקר שמטרתו לחקור את המדדים הכמותיים והאיכותיים של היחסים המורכבים בין מיניות לבין הריון. תוצאות המחקר פורסמו בכתב העת הקליני Journal of perinatal medicine.

החוקרים השתמשו בשאלונים אנונימיים וחילקו אותם לנשים שהגיעו להדרכות הריון [שכללו את שאלון אינדקס התפקוד המיני הנשי, סוגיות הערכת הקשר וטיפוח הקשר, מדד סיפוק בחיי הנישואין הכולל תקשורת ואושר (ENRICH), מדד הבריאות של ארגון הבריאות העולמי (WHO), מדד גישה למיניות ומדד של דימוי גוף עצמי].

החוקרים העריכו 200 נשים בהריון ראשון, בגיל ממוצע של 30.5 שנים (טווח 21-44), בגיל הריון ממוצע של 31.6 שבועות (טווח 19-38). החוקרים מדווחים על שכיחות ירודה וסיפוק ירוד  מיחסי מין במהלך ההריון לעומת התקופה שלפני ההריון.

מיניות או היבטים מסוימים של המיניות (עוררות וסיפוק מיני) נמצאו במיתאם עם חשש לפגיעה בעובר, סיפוק ביחסי זוגיות אינטימית, יחס כללי למיניות, דימוי עצמי פיזי ורווחה כללית. מהשאלונים עלה בנוסף שנשים שיותר מרוצות מהיחסים הזוגיים האינטימיים שלהן מרוצות יותר מהמיניות שלהן.

החוקרים מסכמים שהתבטאות המיניות ורווחה מינית במהלך ההיריון קשורות ומושפעות מחשש לפגיעה בעובר, סיפוק ביחסי זוגיות אינטימית, יחס למיניות, דימוי עצמי פיזי ורווחה כללית.

מקור:

Kračun, Iris, Nataša Tul, Isaac Blickstein, and Vislava Globevnik Velikonja. "Quantitative and qualitative assessment of maternal sexuality during pregnancy." Journal of perinatal medicine 47, no. 3 (2019): 335-340.

נושאים קשורים:  מחקרים,  יחסי מין,  הריון,  אורגזמה,  סיפוק מיני,  מיניות
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו