אי ספיקת שחלות 13.06.2019

הקשר בין גנים האחראים על אוטופאגיה לאי ספיקת שחלות

אוטופאגיה מהווה מנגנון משמעותי בהיווצרות אי ספיקת שחלות בנשים, אשר מובילה לחוסר פוריות, תוך מציאת שני וריאנטים של אובדן תפקוד בגן

שחלה. אילוסטרציה

אי ספיקת שחלות ראשונית (POI – primary ovarian insufficiency) היא הפרעה נפוצה המשפיעה על כ-1% מהנשים מתחת לגיל 40. POI, אשר מאופיינת בריקון (Depletion) מוקדם של הזקיקים בשחלה ורמות גבוהות של FSH - Follicle-stimulating hormone בדם, מובילה לחוסר פוריות.

על אף שתוארו מגוון גורמים אטיולוגיים, כולל הפרעות כרומוזומליות ווריאנטים גנטיים, מרבית המקרים נותרים אדיופטים. מטרת המחקר הנוכחי היתה לזהות ולתקף ווריאנטים תפקודיים חדשים שרוצפו ב-ATG Autophagy-related genes - המובילים ל-POI.

החוקרים ביצעו אנליזה מחודשת, אין סיליקו, של המידע מתוך ריצוף האקזומים מעבודה שדווחה בעבר וכללה 69 נשים שאינן קשורות זו לזו ואובחנו עם POI. בהמשך, החוקרים השתמשו בתבחינים פונקציונליים תוך שימוש בסמן קלאסי לאוטופאגיה, השרשרת הקלה 3β של חלבון המקושר למיקרוטובולים microtubule-associated protein 1 light chain 3β י(LC3), על מנת לקשור בין הגנים הללו למסלול הפירוק הליזוזומלי.

החוקרים הצליחו למצוא קשר פונקציונלי בין ווריאנטים ב-ATG7 וב-ATG9A לבין POI. הם הדגימו שהווריאנטים ATG7 ו-ATG9A הובילו לירידה בייצור האוטופאגוזומים וכתוצאה מכך לאוטופאגיה לקויה, תהליך ביולוגי קריטי המשפיע על שימור הזקיקים הפרימורדיאליים הנוצרים ברזרבה השחלתית.

תוצאות המחקר חשפו כי אוטופאגיה לקויה היא מנגנון נוסף המעורב ב-POI בנשים.

מקור: 

Delcour, C, et al. (2019) Genetics in Medicine 21.

נושאים קשורים:  מחקרים,  אי ספיקת שחלות,  פריון,  חוסר פריון,  אוטופאגיה,  אין סיליקו
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו