כאב 16.06.2019

תדירות הפניות עם כאבים בכפות הרגליים והקרסוליים לרופאי משפחה

מטרת המחקר היתה לספק מידע ברמת האוכלוסיה ברחבי אנגליה בנוגע לתדירות פניות מתועדות אצל רופא המשפחה הנוגעות לכאבים בכפות הרגליים ו/או בקרסוליים

מטופלים קשישים עם כאבים בכפות הרגליים מדווחים על גישות שונות לשירותים לשמירה על בריאות כף הרגל שלהם. על מנת לתכנן שירותים מסוימים, הכרחי להבין את ההיקף והעומס הקיים של מטופלים עם כאבים בכפות הרגליים הפונים לרופאי המשפחה.

מטרת המחקר היתה לספק מידע ברמת האוכלוסיה ברחבי אנגליה בנוגע לתדירות של פניות מתועדות אצל רופא המשפחה הנוגעות לכאבים בכפות הרגליים ו/או בקרסוליים.

המחקר עוצב כעוקבה מבוססת אוכלוסייה תוך שימוש במידע ה-CPRD Clinical Practice Research Datalink באנגליה הנוגע לתקופה שבין ינואר 2010 לדצמבר 2013.

המידע מה-CRPD נאסף באופן פרוספקטיבי על ידי רופאי המשפחה. התוצא המרכזי שנבדק במחקר היה השכיחות של ייעוצים עם רופא משפחה הנוגעים לכאבים בכפות הרגליים ו/או הקרסוליים, מרובדים על פי גיל, מין ותת קבוצות של גורמים.

על פי תוצאות המחקר תועדו 346,067 מטופלים אשר פנו לרופא המשפחה בעקבות כאב בכפות הרגליים או בקרסוליים ונרשמו 567,095 ייעוצים בנושא בסך הכל (ממוצע של 1.6 ייעוצים לאדם, סטיית תקן 1.3). כמו כן, נמצא כי השכיחות מפגשים מתועדים הנוגעים לנושא הייתה 2,980 ל-100,000 (3%) ומספר המטופלים שפנו לייעוץ בעקבות כאב מסוג היה 1,820 ל-100,000 (1.8%).

החוקרים מצאו כי פניות לרופא בעקבות כאבים בכף הרגל ו/או הקרסול דווחו בכל קבוצות הגיל (54.4% נשים), כאשר מטופלים בקבוצת גיל 71-80 שנים היוו את עיקר המטופלים שפנו לרופאי המשפחה. בנוסף, ההפניה הנפוצה ביותר הייה לאורתופד (n=36,881) ולפיזיותרפיה (n=33,987) ולאחריהם לפודיאטור (n= 25,980).

העומס הנוצר על רופאי המשפחה בעקבות פניות הנוגעות לכאבי כף רגל ו/או קרסול אינו מבוטל וכולל מטופלים מכל קבוצות הגיל ומוביל לשיעורי הפניה גבוהים לאורתופדים.

כותבי המאמר המליצו לבצע מחקרים נוספים שיבחנו את האפשרויות ל'רופא ראשון איתו המטופל בא במגע' במסגרת הרפואה הראשונית במקרים של כאבים בכף הרגל ו/או הקרסול במטרה להפחית את העומס מרופאי המשפחה.

מקור: 

Ferguson, R. et al. (2019) British Journal of General Practice 69.

נושאים קשורים:  מחקרים,  רפואת משפחה,  כף רגל,  קרסול,  כאב
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו