תפר צוואר הרחם 16.07.2019

מחקר ישראלי: יעילות ובטיחות של תפר צוואר הרחם בסוף טרימסטר שני בהריון

חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון ומ"סורוקה" העריכו את הבטיחות והיעילות של תפר צוואר הרחם (סרקלז') בסוף טרימסטר שני לנשים עם התקצרות והרחבת צוואר

קבוצת גינקולוגים מבית החולים סורוקה ואוניברסיטת בן גוריון בנגב פרסמה לאחרונה עבודה שמטרתה להעריך את הבטיחות ואת היעילות של cervical cerclage, תפר צווארי שבוצע לאחר שבוע 17 להריון. הרופאים בחנו את יעילות ההתערבות המאוחרת בהארכת משך ההריון תוך הערה של תוצאות ההריון, כולל סיבוכי אם ועובר.

במחקר נכללו סך של 30 מטופלות שעברו תפר צוואר רחם במהלך תקופת המחקר. מתוכם, לשתיים היו הריונות תאומים. בעשרים ממקרים אלו תפר סגירת הצוואר המאוחר בוצע בשל אבחנה של קיצור צוואר הרחם או התרחבותו.

גיל הלידה הממוצע היה 35 ± 5.1 שבועות. המרווח הממוצע בין ביצוע התפר והלידה ​באוכלוסיית המחקר היה 17 ± 5.62 שבועות. בתשעה מקרים (32.1%) הייתה לידה מוקדמת, שלושה מהם מתחת ל-34 שבועות (שתי הריונות תאומים ושתי הריונות שאובחנו עם התרחבות צוואר הרחם לפני ביצוע התפר).

בין כל הלידות המוקדמות, היו ארבעה מקרים של פקיעת קרומים מוקדמת לפני הניתוח (13.3%). מבין 28 הלידות, 24 נשים (85.7%) עברו לידה נרתיקית, בעוד ארבע נשים (14.3%) עברו ניתוח קיסרי. לא תוארו מקרים של דלקת צוואר הרחם. התפרים נשלחו לבקטריולוגיה לאחר הסרתם, והראו תרבויות חיוביות לקנדידה בתשעה מקרים (31%).

באוכלוסיית המחקר בבית החולים סורוקה, תפר צווארי (סרקלז') מאוחר נמצא הליך בטוח והוביל לכמעט 90% לידות נרתיקיות מוצלחות ללא סיבוכי אם או עובר. הליך זה עשוי להיות יעיל בהארכת הריון אצל נשים עם דינמיקה באורך צוואר רחם בסוף השליש השני.

מקור:

Diamant, Hagit, Salvatore Andrea Mastrolia, Adi Y. Weintraub, Boaz Sheizaf, Tali Zilberstein, and David Yohay. "Effectiveness and safety of late midtrimester cervical cerclage." The Journal of Maternal-Fetal & Neonatal Medicine (2018): 1-5.

נושאים קשורים:  ניתוח קיסרי,  אינדוקציית לידה,  סיבוכי אם ועובר,  תפר צווארי,  סרקלז',  סורוקה,  אוניברסיטת בן גוריון,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו