הודעות 13.01.2020

רע"א 1239/19 - האם לייק ושיתוף בפייסבוק הם פרסום לשון הרע - קבלת עמדת היועץ

להלן עקרונות פסק דין של בית המשפט העליון (פסק הדין המקורי משתרע על כמה עשרות עמודים), בנוגע לשאלה האם פייסבוק יכול לשמש פלטפורמה לאמירת לשון הרע

פייסבוק (מקור: שאטרסטוק)
פייסבוק (מקור: שאטרסטוק)

להלן עקרונות פסק דין של בית המשפט העליון (פסק הדין המקורי משתרע על כמה עשרות עמודים), בנוגע לשאלה האם פייסבוק יכול לשמש פלטפורמה לאמירת לשון הרע (כנ"ל לגבי רשתות חברתיות אחרות כגון אינסטגרם וכו'). פסק הדין הינו חדשני ביותר, והוא ניתן במצב של בסיס התמודדות חסר בחוק לשון הרע המיושן עם ההתפתחויות ברשת האינטרנט לאורך השנים.

המצב בפשטות ובקצרה הוא כזה:

  • אדם א' מפרסם בדף הפייסבוק שלו דבר לשון הרע על אדם ב'.
  • אדם ג' מאמין במה שאדם א' אמר ולכן משתף (פעולת SHARE) את הפרסום על הקיר שלו בפייסבוק.
  • אדם ד' גם הוא מאמין במה שאדם א' אומר, ולכן עושה לייק לפרסום.

מבחינת עוולת לשון הרע המצב הוא כזה – כמובן בהנחה שהדברים מהווים לשון הרע:

1. אדם ב' יהיה חב בפיצוי במקרה שיתבע על ידי אדם א'. בית המשפט העליון מאשר את התפיסה הקיימת לפיה גם פרסום ברשת האינטרנט יכול להוות לשון הרע.
2. אדם ג' יהיה חב בפיצוי במקרה שיתבע על ידי אדם א', ואולם תהיה לו הגנת פיצוי מופחת בחוק – שכן חזר על דברים שכבר נאמרו על ידי אחרים.
3. אדם ד' לא יהיה חב בפיצוי במקרה שיתבע על ידי אדם א'. בית המשפט העליון קובע, כי מבחינת האיזונים החברתיים, הבעת רגש על דבר פרסום, גם אם הוא מהווה לשון הרע, אינה נחשבת פרסום לשון הרע בחוק.

לאור האמור, אנא היזהרו עם פעולות ה-SHARE, ובטח היזהרו עם פרסום עיקרי של דברים ברשת ה-FB או כל רשת חברתית אחרת.

נושאים קשורים:  הודעות
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו