הריון ולידה 26.03.2020

מאפיינים ושכיחות של מקרי תחלואה חמורים על רקע מיילדותי בישראל

מחקר רטרוספקטיבי זה בוצע על מנת לקבוע את השכיחות של אשפוז בטיפול נמרץ במיילדות במרכז רפואי אחד בישראל ולאפיין אוכלוסיה זו

בדיקת לחץ דם במהלך ההריון (צילום: אילוסטרציה)

אשפוז ביחידה לטיפול נמרץ (ICU) מהווה סמן אובייקטיבי לתחלואה אימהית קשה בהריון (SMM). מחקר רטרוספקטיבי זה בוצע על מנת לקבוע את השכיחות של קבלות לטיפול נמרץ במיילדות במרכז רפואי אחד בישראל ולאפיין אוכלוסיה זו.

במחקר רטרוספקטיבי זה נבחנו נתוני הנשים שהתקבלו לבית החולים בשל הריון, לידה או לתקופת הלידה ובמקביל נלקחו נתוני אשפוז בטיפול נמרץ בין השנים 2005-2013.

במהלך תקופה זו 111 נשים אושפזו במחלקת טיפול נמרץ מתוך 120,279 נשים סך הכל שילדו תינוקות בבית החולים (0.09%).

גיל המאושפזות הממוצע היה 30 ± 6 שנים, רובן היו multigravida, מעטות עברו טיפולי פוריות ורק 27% מהן היו עם סיבוכי הריון קודמים.

במרבית ההריונות (71.2%) שטופלו בטיפול נמרץ לא היו אירועים מקדימים לפני האשפוז. האשפוזים בטיפול נמרץ התפלגו באופן שווה בין סיבות ישירות (דימומים בדרך כלל) לבין גורמים מיילדים עקיפים (בדרך כלל מחלות לב).

ההתוויות לאשפוז נשים בטיפול נמרץ מיילדותי תואמות את הגורמים הידועים והשכיחים לתמותה אימהית שנצפו ברחבי העולם. אמנם לעיתים קרובות דימום במיילדות אינו ניתן לחיזוי, אך במקרים רבים ניתן להבחין בהידרדרות של מחלות לב. מסיבה זו, מסיקים החוקרים הישראלים כי יש להפנות את תשומת הלב לשיפור האבחנה והטיפול במחלות לב אימהיות במהלך ההריון בישראל.

מקור:

Ortal Reznick, M. D., and M. D. Alexander Ioscovich. "Severe Maternal Morbidity Cases in Israel in a High-Volume High-Resource Referral Center: A Retrospective Cohort Study."

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/32160355

נושאים קשורים:  מחקרים,  תוצאה שלילית בילודים,  אינסולין,  סוכרת הריונית
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו