תיאור מקרה 23.04.2020

תיאור מקרה: COVID-19 קשה באישה בהריון עם חשד להעברה אנכית ליילוד

דיווח ראשון על PCR חיובי אצל ילוד - הרופאים שטיפלו במקרה העלו את החשש להעברה ורטיקלית וממליצים שנשים הרות ייחשבו כקבוצה בסיכון גבוה וימזערו את החשיפה להידבקות בנגיף הקרונה

תינוק לאחר לידה. אילוסטרציה

 

בספרות הרפואית בשלב זה יש תיאורים מעטים של נשים בהריון עם נגיף קורונה החדש 2019 (COVID-19) כאשר רובן עם מחלה קלה. בשלב זה של המגיפה יש עדויות מוגבלות לגבי זיהום תוך רחמי ו/או ילודים חיוביים לנגיף בבדיקות מוקדמות שמתבצעות מיד לאחר הלידה.

בתיאור מקרה זה, מבית החולים האמריקאי בלימה שבפרו, מתוארת בת 41 G3P2 עם היסטוריה של ניתוחים קיסריים קודמים וסוכרת.

החולה התייצגה עם היסטוריה של ארבעה ימי מחלה קודמים שהתבטאו בחום בדרגה נמוכה וקוצר נשימה מתקדם.

בדיקת מטוש מהנאזופרינקס היתה חיובית ל- COVID-19 בעוד סרולוגיית COVID-19 היתה שלילית.

המטופלת פיתחה אי ספיקת נשימתית ונדרשה להנשמה מכנית ביום החמישי להופעת המחלה. המטופלת עבר לידה קיסרית. בידוד היילוד בוצע מיד לאחר הלידה, מבלי שארע עיכוב או מגע מיותר בקשירת חבל הטבור וללא מגע עור לעור.

בדיקת מטוש מהנאזופרינקס של הילוד, 16 שעות לאחר הלידה, הייה חיובית לנגיף התסמונת הנשימתית החריפה-קורונה 2 (SARS-CoV-2) בבדיקת RT-PCR, ואילו סרולוגיות אימונוגלובולין (Ig) -M ו-IgG עבור SARS CoV-2 היו שליליות.

בהמשך, ביום הרביעי לאחר הלידה, הסרולוגיות של האם - IgM אימהי ו- IgG - היו חיוביות (יום תשיעי לאחר הופעת הסימפטומים).

הרופאים מסכמים כי הם מדווחים על התייצגות קשה של COVID-19 במהלך ההריון ומציינים כי למיטב ידיעתם, זהו ה-PCR החיובי המוקדם המדווח הראשון אצל ילוד, מה שמעלה את החשש להעברה ורטיקלית. הרופאים המטפלים במקרה מציעים שנשים הרות ייחשבו מעתה כקבוצה בסיכון גבוה וימזערו את החשיפות מסיבות אלו.

מקור: 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/32305046

נושאים קשורים:  תיאור מקרה,  הריון,  Covid-19,  מגיפת הקורונה,  נגיף הקורונה,  העברה ורטיקלית,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו