נגיף הקורונה 19.07.2020

COVID-19 ואפשרויות הטיפול בחוסמי רנין אנגיוטנסין

במחקר זה מוצגת אפשרות לכך שחסימת מערכת רנין אנגיוטנסין תוביל להשפעה חיובית על תוצאים הקשורים לדלקת ריאות כסיבוך של מחלת הקורונה

התרופות angiotensin-converting enzyme inhibitors) ACEIs) ו-angiotensin 2 receptor blockers) ARBs) תועדו באופן חוזר, אך לא קבוע כתרופות המסייעות בהאטת קצב הסיבוכים הנשימתיים בחולים פגיעים.

מטה-אנליזה שפורסמה לאחרונה הצביעה על התפקיד המגן של ה-ACEIs, ובמידה מופחתת גם של ARBs, במצבי סיכון של דלקת ריאות הנרכשת בקהילה.

בשבעה מחקרים נמצא ש- ACEIs מקושר לירידה בתמותה מדלקת ריאות בהשוואה לטיפול הביקורת (יחס הסיכויים 0.66 [95% רווח בר-סמך, 0.55-0.80]). חוסמי ARBs הראו מובהקות סטטיסטית גבולית במחקר 1 בהיבט הפחתת תמותה (יחס הסיכויים 0.63 [95% רווח בר-סמך, 0.40-1.00]).

לאחרונה פורסמו מחקרים הקושרים בין חסימת מערכת רנין אנגיוטנסין ל- severe acute respiratory syndrome coronavirus 2י(SARS–CoV-2).

תוארו מספר גישות טיפוליות/מניעתיות בנוגע לשימוש בACE2- angiotensin-converting enzyme 2 - בהקשר של-COVID-19. אחת מהן היא ההצעה כי יש להשתמש ב-ARBs כתרסיס אף.

החוקרים מסכמים כי מאחר שדלקת ריאות היא סיבוך פוטנציאלי חמור ושכיח בזיהום של COVID-19, קיימת אפשרות חסימת מערכת רנין אנגיוטנסין תוביל להשפעה חיובית על תוצאים הקשורים לדלקת ריאות.

מקור: 

Franz H. Messerli et al. (2020), Circulation In Press

נושאים קשורים:  קורונה,  קרדיולוגיה,  Covid-19,  חוסמי רנין אנגיוטנסין,  דלקת ריאות,  מערכת רניו אנגיוטנסין,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו