נגיף הקורונה 27.07.2020

סדרת מקרים מאיראן: תמותה אימהית כתוצאה ממחלת הקורונה

סדרת מקרים של נשים בהריון עם מחלת COVID-19 במרכזים רפואיים באיראן - תוצאים אימהיים ופרינטליים והסיכון לתמותה

על אף כי יש 2.5 מיליון מקרי הדבקה ו-169,000 מקרי תמותה ברחבי העולם (נכון ל-20 לאפריל, 2020), לא היו עד כה מקרי תמותה אימהית ורק מעט נשים בהריון סבלו מתחלואה נשימתית קשה כתוצאה מ-COVID-19. עם זאת, לאור הנטל הכבד של התחלואה הנשימתית הקשה ואף הקטלנית שדווחה בנשים בהריון בעת התפרצויות אחרות שלווירוסים ממשפחת הקורונה (SARS-CoV ב-2003 ו-MERS-CoV ב-2012), כמו גם מספר מגיפות שפעת בעשור האחרון, היעדר התחלואה והתמותה המדווחות כתוצאה מ-COVID-19 הוא בהחלט לא צפוי.

מטרת החוקרים היתה לתאר את התוצאים האימהיים והפרינטליים, בנוסף לתמותה, בסדרת מקרים של נשים בהריון עם מחלת COVID-19.

החוקרים מתארים סדרת מקרים במספר מרכזים רפואיים באיראן, הכוללת תשע נשים שאובחנו עם מחלת COVID-19 חמורה בטרימסטר השני או השלישי להריון. כל הנשים אובחנו עם SARS-CoV-2 על סמך בדיקת r-PCR-NAT (reverse transcription polymerase chain reaction nucleic acid testing).

החוקרים השוו את התוצאים של הנשים הללו לבני המשפחה/ משק בית שלהן שהיו במגע עם החולה בעת או לאחר תחילת התסמינים. הם דיווחו על הנתונים או בזמן המוות או לאחר 14 יום לכל הפחות מיום האשפוז עם מחלת COVID-19.

החוקרים מצאו כי בעת הדיווח, מתוך תשע הנשים בהריון עם מחלת COVID-19, שבע נפטרו, אחת היתה במצב קריטי ותלויה בהנשמה והנותרת הבריאה לאחר אשפוז ממושך.

בנוסף, החוקרים אספו מידע מדיווחים עצמיים של בני משפחה/ בית בכל תשעת המקרים ובכל אחד מהם מצאו כי התוצאים האימהיים היו גרועים יותר בהשוואה לבני משפחה/ בית אחרים, שהם בסיכון גבוה/ נמוך (סך הכל 33 נבדקים שעברו השוואה).

החוקרים דיווחו בעבודה הנ"ל על מקרי תמותה אימהית בעקבות מחלת COVID-19. הם סבורים כי עד שיהיו נתונים תצפיתיים שייאספו בקפידה, חשוב להיות מודעים לפוטנציאל התמותה האימהית בקרב נשים בהריון שאובחנו כחולות ב-COVID-19, בטרימסטר השני או השלישי להריון.

מקור: 

Hantoushzadeh, S. et al. AJOG 2020; 223; 109. https://doi.org/10.1016/j.ajog.2020.04.030

נושאים קשורים:  מחלת קורונה,  תמותה אימהית,  טרימסטר שני,  טרימסטר שלישי,  הריון,  מחקרים,  קורונה,  איראן
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו