סטודנטים לרפואה בשנה הראשונה רואים חשיבות מירבית ללמידת הקשר בין רופא וחולה. עם זאת, חשיפה של סטודנטים בקנה מידה רחב ללמידה מסוג זה עלולה להיות מאתגרת. בזמן מגיפת הקורונה האפשרות להצבת הסטודנטים במרפאות נעשית אפילו מורכבת יותר עד בלתי אפשרית. בהתאם לשינויים אלה, בוצעה הנוכחי הערכה של היתכנות של שימוש בהתייעצויות מוקלטות אותנטיות בין רופאים לחולים ככלי למידה חלופי לסטודנטים לרפואה בשנה א'.
עוד בעניין דומה
בעזרת פלטפורמת הווידיאו של Panopto החוקרים הקליטו מראש התייעצויות אמיתיות אצל רופא המשפחה, בהסכמת מטופלים ורופאים, אשר עובדו בצורה מאובטחת באמצעות שרת אוניברסיטת אברדין בסקוטלנד. התייעצויות אלו הוצגו בפני כל הסטודנטים לרפואה לשנה א' ולאחר מכן בוצעו הדרכות בקבוצות קטנות. בהמשך נערכו שתי קבוצות מיקוד עם 11 תלמידים כדי להעריך את הלמידה.
כל התלמידים בקבוצות המיקוד נהנו מהחוויה. הם צברו ידע חדש על כישוריהם של רופאים והכירו ברופאים כמודלים לחיקוי חיוביים. התלמידים הצליחו לזהות מגוון מיומנויות תקשורת וייעוץ שבהן השתמשו הרופאים, דבר שחיזק נושאים לימודיים שהועברו במקומות אחרים בקורס.
השימוש בייעוצים שהוקלטו מראש ככלי הוראה ניתן לשחזור, יעיל בזמן ומועיל לתלמידים. צוות החוקרים מציע שמודל זה של שימוש באינטראקציות אותנטיות בין רופאים לחולים מהווה הזדמנות חינוכית יקרת ערך ואין סיבה שלא תנוצל על ידי בתי ספר לרפואה.
מקור: