לימפומה בהריון 30.09.2020

תוצאי אם ויילוד בחולות שאובחנו עם לימפומה שאינה הודג'קין בהריון

תוצאות מחקר עוקבה של הרשות הבינלאומית לסרטן, פוריות והריון (INCIP) של 80 נשים בהריון שאובחנו כסובלות מלימפומה שאינה הודג'קין מסוג DLBCL

תינוק/ת, יילוד. אילוסטרציה

מחקר עוקבה זה של הרשות הבינלאומית לסרטן, פוריות והריון (INCIP) מדווח על תוצאות האם והילוד של 80 נשים בהריון שאובחנו כסובלות מלימפומה שאינה הודג'קין (NHL) בין השנים 1986 ו-2019, והתמקדו ב-57 (71%) חולות עם לימפומה מסוג diffuse large B-cell lymphoma - DLBCL.

מתוך 80 החולות, 54 (68%) חולות בהריון קיבלו כימותרפיה; בעיקר (89%) משטרים דמויי CHOP (ציקלופוספמיד, דוקסורוביצין, וינקריסטין ופרדניזון). ארבע הריונות מוקדמים הופסקו. בקרב 76 הריונות מתמשכים היתה לידת מת אחת (3%). בסך הכל היתה שכיחות גבוהה של ילודים בגיל ההריון (39%), לידה מוקדמת (52%), מיילדות (41%) וסיבוכים ילודים (12 -5%), ולא ניתן היה להסביר זאת באופן בלעדי בקבלה של כימותרפיה לפני הלידה.

מחצית מהלידות המוקדמות (46%) תוכננו על מנת להתאים את הטיפול האונקולוגי. ההישרדות הכוללת שלוש שנים ללא התקדמות וחולים עם DLBCL שטופלו ב-rituximab-CHOP היתה 83 (4%) ו-95 (7%) בשלב מוגבל (n = 29), ו-60 (6%) ו-73 (3%) בשלב מתקדם (n = 15).

מתוך 36 חולות בהריון שקיבלו ריטוקסימאב, דווח על חמישה (13%) מקרים עם סיבוכי ילודים ושלושה (8%) מקרים עם זיהומים אימהיים.

לסיכום, ניתן להציע טיפול סטנדרטי ב-DLBCL לחולות בהריון במרכזי מיילדות המטפלים בחולות בסיכון גבוה.

מקור:

Maggen, C., Dierickx, D., Cardonick, E., Mhallem Gziri, M., Cabrera-Garcia, A., Shmakov, R. G., Avivi, I., Masturzo, B., Duvekot, J. J., Ottevanger, P. B., O'Laughlin, A., Polushkina, E., Van Calsteren, K., Woei-A-Jin, F., Amant, F., & International Network on Cancer Infertility Pregnancy (INCIP) (2020). Maternal and neonatal outcomes in 80 patients diagnosed with non-Hodgkin lymphoma during pregnancy: results from the International Network of Cancer, Infertility and Pregnancy. British journal of haematology, 10.1111/bjh.17103. Advance online publication.

נושאים קשורים:  מחקרים,  R-CHOP,  לימפומה גדולה של תאי B מפוזרת,  תוצאה אימהית,  לימפומה שאינה הודג'קין,  הריון
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו