בריאות מינית 22.10.2020

כיצד ניתן לטפל בתפישת פין קטן בגברים?

סקירת דיווחים מרחבי העולם על דרכים לפתרון מצוקה של גברים ללא חריגות באיבר, המבקשים להגדיל את גודל הפין באמצעים שונים, חלקם לא אתי

פתרונות רבים, שאינם מבוססי ראיות, קיימים לפתרון מצוקה של גברים ללא חריגות באיבר, המבקשים להגדיל את גודל הפין. בהיעדר הוכחות להתערבויות בשיפור הפין, החוקרים מ-KINGS COLLEGE בלונדון והמחלקה האורולוגית בבית החולים San Giovanni Battista בטורינו שבאיטליה בדקו את הדיווחים בספרות על התערבויות טיפוליות, כמה מהן נועדו להגדלה פיזית של הפין באמצעים כירורגיים. את הסקירה פרסמו לפני חודשים אחדים ב- Sexual Medicine Reviews.

סקירה שיטתית, ללא תיחום זמן, בהתאם ל-27 הפריטים בהנחיות PRISMA (Preferred Reporting Items of Systematic Review and Meta-Analysis) ו-AMSTAR הניבה 2,080 פריטים לניתוח שצומצמו כך שמחקרים עם פחות מעשרה מקרים או שכללו גברים עם פתולוגיות פין אורגניות או ניתוחי פין קודמים - לא נכללו.

מדדי התוצאה העיקריים, ככל שדווחו, היו: יעילות הטיפול על בסיס שביעות רצון המטופל, תוספת גודל לפין וסיבוכים. יש לציין כי במחקרים שנסקרו לא נעשה שימוש במדד תוצאות פסיכולוגי מאומת הן לפני ההתערבות והן אחריה. השימוש בשאלונים ובמתודולוגיה להערכת שביעות רצון המטופלים ו/או בחירת חולים לא היה עקבי, כאשר שמונה קבוצות לא השתמשו באף אחת מהן.

בניתוח נכללו 17 מחקרים, שהעריכו 21 התערבויות ב-1,192 גברים שנסקרו. לגבי 773 היה דיווח מעקב אחרי הטיפול הלא ניתוחי (n = 248) או הניתוחי (n = 525) שקיבלו. איכות המחקרים היתה גרועה מבחינת המתודולוגיה לבחירת המטופלים והערכת התוצאות. הרוב המכריע של המאמרים דיווחו על גודל פין רגיל.

בקרב טיפולים שאינם כירורגיים, מרחיבי הפין הגדילו את אורך הפין שלא בזיקפה ( (flaccid length בפחות מ-2 ס"מ. הזרקות הגדילו את ההיקף, אך היו עימן שיעורי סיבוכים גבוה. התקני ואקום לא הוסיפו גודל לפין. התערבויות כירורגיות כללו חתך רצועה מותח (השיטה הנפוצה ביותר; n = 12), השתלת רקמות ((autologous, n = 2; dermal fat, n = 3, ex vivo, n = 2), דש (flaps) (n=2 ) ופירוק הפין (n=1).

כמה מהגברים דיווחו על עלייה משמעותית בגודל הפין; עם זאת, דווחו סיבוכים ואף אחת מהטכניקות לא קיבלה תוקף חיצוני. כשניתן, הייעוץ היה יעיל. רוב הגברים הבינו כי איבר המין שלהם תקין והם לא היו מוכנים לעבור טיפולים נוספים.

לסיכום, טיפול באיבר מין קטן אצל גברים שאורך הפין אצלם נורמלי נשען על עדויות דלות ולא-איכותיות. תמיד יש לבצע ייעוץ מובנה. ודאי כאשר משתמשים במרחיבים על ידי גברים שעדיין מחפשים שיפור בגודל הפין. הזרקות וניתוחים צריכים להיות אפשרות טיפול אחרונה ורק במסגרת ניסויים קליניים, שכן טיפולים אלה אינם אתיים.

מקור:

Marra G, Drury A, Tran L, Veale D, Muir GH. Systematic Review of Surgical and Nonsurgical Interventions in Normal Men Complaining of Small Penis Size. Sex Med Rev. 2020;8(1):158-180. doi:10.1016/j.sxmr.2019.01.004

נושאים קשורים:  מחקרים,  גבר,  פין,  תפקוד מיני,  בריאות נפש,  סקירה,  אתיקה
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו