סרטן בלוטת התריס 16.12.2020

הקשר בין קצב גדילת הגידול בסרטן בלוטת התריס לתמותה ממנו

במחקר נמצא כי זמן הכפלת נפח הגידול הוא מנבא חזק לשרידות ויכול לשמש כסמן להתקדמות מחלה ולברירת חולים לטיפולים מולקולריים מוכוונים

סרטן בלוטת התריס. אילוסטרציה

מטרת מחקר זה היתה להעריך את השפעת ההתקדמות המבנית של גרורות לאחר ניתוח על שרידות כוללת במטופלים עם ממאירות תריס מדולרית (MTC) גרורתית.

החוקרים השתמשו בזמן ההכפלה של נפח הגידול (tumor volume doubling time) כסמן של התקדמות מחלה ובנוסף בחנו את הקשר בין זמן הכפלת נפח גידול ממוצע (midDT) עם שרידות כוללת. המחקר בוצע במתכונת רטרוספקטיבית.

תוצאות המחקר הדגימו כי גרורות ה-MTC גדלות ללא תלות במיקומן בגוף. ה-median correation coefficient וה-coefficient of determination היו דומים בגרורות בריאות (r=0.92; r²0.95) ובכבד (r=0.88; r²=0.94) ולא שונים מהותית מגרורות בצוואר (r=0.73; r²=0.85).

משתתפים עם midDT השווה או קטן משנה היו עם פרוגנוזה פחות טובה מאשר אלה עם זמן הכפלה ארוך יותר (p=0.002). משתתפים עם midDT השווה או קטן משנה היו עם שרידות כוללת חציונית של 11.1 שנים (רווח בר-סמך: 7.4-14.8 שנים) לעומת 16.5 שנים במשתתפים עם midDT של 1-3 שנים. כל המשתתפים עם זמן midDT ארוך יותר שרדו עד סוף תקופת המעקב.

ממצאים ראשוניים מהמחקר מצביעים על כך כי midDT יכול לנבא תגובה לטיפולים מולקולריים מוכוונים.

החוקרים מסכמים כי זמן ההכפלה של נפח הגידול הינו מנבא חזק של שרידות ויכול לשמש כסמן להתקדמות מחלה ולברירת חולים אשר יכולים ליהנות מטיפולים מולקולריים מוכוונים.

מקור: 

Yeh, T. et al. (2020), Thyroid (30)8

נושאים קשורים:  מחקרים,  בלוטת התריס,  סרטן מדולרי,  גרורות,  קצב גדילת גידול,  שרידות כוללת
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו