אנדומטריוזיס 20.12.2020

ראיות קליניות של המנגנונים התורמים לכאב כרוני באנדומטריוזיס

במחקר זה הודגם כיצד מסלולי הולכה עצבית שכיחים המעצבבים את המעי הגס, השלפוחית ומערכת הרבייה יכולים לתרום לתחלואה נלווית בשל סנסיטיזציה

אנדומטריוזיס. אילוסטרציה

אנדומטריוזיס היא מחלה כרונית ומגבילה המשפיעה על כ-10% מהנשים. המחלה לרוב גורמת לבעיות רפואיות ולכאב אגן כרוני ואפשרויות הטיפול בה מוגבלות. מבחינות רבות, הטיפול מוגבל בשל חוסר בידע הנוגע לאטיולוגיה והמנגנונים התורמים לכאב הנובע מאנדומטריוזיס.

בעוד מחקרים רבים התמקדו בדימום ויסתי רטרוגרדי ובהיווצרות והתפתחות נגעים כפתוגנזה של אנדומטריוזיס, המנגנון הגורם לכאב לא תואר היטב. במאמר זה סקרו החוקרים את הראיות הקליניות והניסויות של המנגנונים התורמים לכאב כרוני באנדומטריוזיס.

המנגנונים שנבחנו במחקר זה כללו דלקת, דלקת נוירוגנית, נוירואנגיוגנזה וסנסיטיזציה פריפריאלית ומרכזית. מטופלות עם אנדומטריוזיס לוקות לעתים קרובות בתחלואה נלווית כגון תסמונת המעי הרגיז ופעילות יתר של השלפוחית, לכן החוקרים הדגישו כיצד מסלולי הולכה עצבית שכיחים המעצבבים את המעי הגס, השלפוחית ומערכת הרבייה הנקבית יכולים לתרום לתחלואה נלווית בשל סנסיטיזציה.

מקור:

Jessica Maddern et. al (2020) Frontiers in cellular neuroscience DOI: 10.3389/fncel.2020.590823

נושאים קשורים:  מחקרים,  כאב אגן כרוני,  היפראלגזיה,  דלקת,  נוירואנגיוגנזה,  רחם,  נרתיק,  אנדומטריוזיס
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו