מניעת הריון 20.01.2021

מה מוביל לניקוב רחם ולפליטה של התקן תוך רחמי?

במחקר זה תוארו גורמי סיכון לניקוב רחמי ופליטת התקן בעת החדרת התקן תוך רחמי למניעת הריון

התקן תוך רחמי (IUD) הוא אמצעי הפיך וארוך טווח למניעת הריון אשר נמצא כבטוח ויעיל, אך קיים בהתקנתו סיכון לפרופורציית רחם בשכיחות מוערכת של 1-2 ל-1,000 הכנסות.

מחקר אירופאי תצפיתני פרוספקטיבי בשם EURAS-IUD, שכלל 61,448 משתתפות (2006-2012), מצא שנשים אשר הניקו בזמן החדרת ההתקן, או שההתקן הוחדר ≤36 שבועות לאחר לידתן, היו עם סיכון גבוה יותר לניקוב רחם.

מחקר ה-APEX-IUD נערך על מנת להעריך את הסיכון לניקוב רחמי ופליטת התקן הקשורים להתקן תוך רחמי אצל נשים אשר החודר אצלן התקן בזמן שהניקו או בתוך 12 שבועות מהלידה שעברו.

תוצאי המחקר כללו ניקוב רחמי ופליטת התקן; גורמי סיכון פוטנציאליים היו הנקה בעת החדרת ההתקן, תזמון לאחר לידה של החדרת ההתקן, סוג ההתקן ואבחנה של מנורגיה בשנה שקדמה להחדרת ההתקן. המשתנים הנלווים כללו מאפיינים דמוגרפים, מאפיינים קליניים, ומשתנים אשר היו קשורים בפרוצדורה, כגון החדרה בעייתית.

במחקר השתתפו 326,658 נשים עם לפחות החדרה אחת של התקן במהלך תקופת המחקר. המשך החציוני של מעקב אחר המטופלות היה 90 חודשים. הגיל החציוני היה 32 והאוכלוסיה היתה המגוונת מבחינה אתנית.

ממוצע BMI היה 28.5, ל-10% היתה אבחנה של מנורגיה בשנה שקדמה להחדרה, אצל 5.3% היו פיברוידים רחמיים ו-10% הוגדרו כמעשנות לאחרונה; 79.4% היו עם התקן מהסוג שמשחרר לבונורגסטרל ו-19.5% היו עם התקן נחושת.

החוקרים סיכמו כי המחקר שנערך סיפק תוצאות שבאמצעותן רופאים ברחבי העולם ידעו יותר על גורמי הסיכון לניקוב רחם ופליטת התקן בעקבות החדרת התקן תוך רחמי.

מקור:

Anthony et. al (2021) American Journal of Obstetrics & Gynecology DOI: 10.1016/j.ajog.2021.01.003

נושאים קשורים:  מחקרים,  התקן תוך רחמי,  נקב רחמי,  גורמי סיכון
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו