רעלת הריון 21.01.2021

ניבוי יתר לחץ דם אצל נשים בהריון בסיכון באמצעות גורמים אימהיים

תוצאות המחקר הראו כי סמנים שלייתיים עשויים לסייע במעקב צמוד יותר בהריון בסיכון עם פרופיל מדדי שלייה לא תקין

מטרת המחקר היתה להעריך את התפקיד של סמנים הקשורים בשלייה במהלך הטרימסטר השני והשלישי להריון בניבוי הפרעות יתר לחץ דם בהריון (HDP) אצל נשים בסיכון גבוה לרעלת הריון.

במחקר השתתפו נשים שהיו בסיכון גבוה לרעלת הריון אשר עברו בדיקות βhCG, הערכת על-קול של אורך ועובי שלייה ודופלר עורקי שלייה, ותוצאי ההריון שלהן תועדו. החוקרים השוו את פרופיל הסמנים השלייתיים בין קבוצת הנשים אשר פיתחו יתר לחץ דם בהריון לנשים בקבוצת ביקורת.

תוצאות המחקר הראו שהפרעות יתר לחץ דם בהריון הופיעו אצל 45% מהנשים שהיו בסיכון גבוה, רמות β hCG אשר נמדדו היו גבוהות משמעותית אצל הנשים שפיתחו רעלת הריון.

עובי השלייה היה קטן אצל כל הנשים שפיתחו HDP. יחס ה-S/D בדופלר עורקי שלייה היה גבוה משמעותית אצל נשים שפיתחו יתר לחץ דם כרוני, יתר לחץ דם הריוני ורעלת הריון בשבועות 20-24.

החוקרים סיכמו כי תוצאות המחקר הראו כי סמנים שלייתיים עשויים לסייע במעקב צמוד יותר בהריון בסיכון עם פרופיל מדדי שלייה לא תקין בעוד שסמנים אלה היו פחות יעילים במעקב אצל נשים עם רמות נורמליות.

מקור:

Hasija et. al (2020) Placenta DOI: 10.1016/j.placenta.2021.01.005.

נושאים קשורים:  הריון בסיכון,  מאפייני שלייה,  רעלת הריון,  יתר לחץ דם,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו