סרטן הריאות 04.03.2021

הקשר בין מחסור באלפא-1 אנטיטריפסין לסרטן ריאות

מחקר זה הצביע על כך שמחסור באלפא-1 אנטיטריפסין עלול להגביר את הסיכון לפתח LC, אך נדרשים מחקרים נוספים עם מדגם גדול כדי לאשר תוצאות אלו

מחסור באלפא-1 אנטיטריפסין (AATD) הוא הפרעה גנטית תורשתית הקשורה לסיכון לפתח מחלות ריאה וכבד. בספרות הקיימת יש מספר מחקרים שבדקו את הקשר האפשרי של הפרעה זו לסיכון מוגבר לסרטן ריאות (LC).

סקירה שיטתית זו סקרה את הספרות הקיימת על מחקרים המנתחים את הסיכון ל-LC הקשורים ל-AATD, כמו גם את השפעתו על הסוג ההיסטולוגי של ה-LC ותוצאי שרידות. מחקר זה סקר מחקרים שנמצאו במאגרי המידע Medline (PubMed), Cochrane ו-EMBASE.

שישה מחקרים שכללו בסך הכל 4,038 חולים עם LC עמדו בקריטריונים להכללה.

ממחקרים אלה נראה כי מרביתם מצביעים על כך ש-AATD מגביר את הסיכון לפתח LC, במיוחד מסוג קרצינומה של תאי קשקש ואדנוקרצינומה. סיכון זה עולה עם חשיפה לעישון טבק ואבחון של מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD).

רק מחקר אחד ניתח את שרידותם של חולי LC מבלי למצוא הבדלים בין AATD לחולים שאינם AATD.

ממצאי מחקר זה מצביעים על כך ש-AATD עלול להגביר את הסיכון לפתח LC, במיוחד קרצינומה של תאי קשקש ואדנוקרצינומה, אך לא הוכחה כל השפעה על שרידות המטופלים.

עם זאת, האיכות הנמוכה של המחקרים הכלולים במחקר זה מחייבת לבצע יותר מחקרים עם מדגם גדול יותר שעשוי פוטנציאלית לאשר תוצאות אלו.

מקור:

Tubío-Pérez RA. Et al. (2021) Transl Oncol. 14(1):100914.

נושאים קשורים:  מחקרים,  סרטן ריאות,  מחסור באלפא-1-אנטיטריפסין,  אדנוקרצינומה,  קרצינומת תאי קשקש
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו