מחלימים מקורונה 14.10.2021

תוצאים נוירו-פסיכיאטריים ואיכות חיים אצל מחלימים מ-COVID-19

במחקר זה נמצא כי מחלימי COVID-19 מאושפזים הדגימו שכיחות משמעותית של ליקויים נוירו-קוגניטיביים ותחלואה פסיכיאטרית בטווח הקצר

ההשפעה הרחבה על בריאותם של הנדבקים ב-COVID-19 הולכת ומתבהרת. יחד עם זאת, ההשפעה של המחלה על איכות החיים (QoL) מבחינה נוירו-קוגניטיבית ופסיכיאטרית אצל שורדי המחלה לאחר השלב האקוטי אינה מובנת היטב. מטרת החוקרים הייתה להעריך את התפקוד הנוירו-קוגניטיבי, התסמינים הפסיכיאטריים וה-QoL אצל מחלימי COVID-19 זמן קצר לאחר שחרורם מבית החולים.

החוקרים ערכו מחקר חתך פרוספקטיבי אשר כלל מעקב אחר שורדי COVID-19 של חודשיים לאחר שחרורם. החוקרים העריכו על ידי שיחות טלפון באמצעות כלים מתוקפים תפקוד נוירו קוגניטיבי, תחלואה פסיכיאטרית ו-QoL (מרכיבים מנטליים וגופניים).

תוצאות המחקר הראו כי מתוך 299 מטופלים אשר נבדקו, 179 נכללו באנליזה הסופית. בקרב השורדים, שכיחות פגיעה בינונית הייתה 38% בזיכרון המילולי המיידי וכן פגיעה ביכולת למידה, 11.8% בזיכרון המילולי לטווח הבינוני, 34.6% בשטף הדיבור ו-6.1% בזיכרון הניהולי. כמו כן, שעורי תוצאות חיוביות לבדיקת סקר של חרדה, דיכאון, ופוסט-טראומה היו 29.6%, 26.8% ו-25.1%, בהתאמה. בנוסף, 39.1% מהמשתתפים נמצאו עם תחלואה פסיכיאטרית. LoQ נמוכה עבור מרכיבים גופניים ומנטליים נמצאה אצל 44.1% ו-39.1% מהמטופלים, בהתאמה. לבסוף, דליריום ותחלואה פסיכיאטרית היו קשורים לליקויים נוירו-קוגניטיביים, ומגדר נקבה היה קשור לתחלואה פסיכיאטרית.

החוקרים סיכמו כי מחלימי COVID-19 מאושפזים הדגימו שכיחות משמעותית של ליקויים נוירו-קוגניטיביים, תחלואה פסיכיאטרית ו-QoL ירודה בטווח הקצר.

מקור: 

Méndez et. al (2021) DOI: https://doi.org/10.1111/joim.13262

נושאים קשורים:  מחלימים מקורונה,  איכות חיים,  ליקוי נוירוקוגניטיבי,  Covid-19
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו