הודעות 29.12.2021

אמנה וחזון האיגוד - מהדורת ינואר 2022‎‎

אמנה לבדיקה גינקולוגית שאומצה על ידי הלשכה לאתיקה של הר״י לגבי בדיקות רגישות בכל מקצועות הרפואה, הכנסת נושא התקשורת לבחינות ההתמחות, סדנאות לרופאים בכירים, ועוד ועוד

לעמיתים שלום,

האיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה, מייצג אתכם רופאות ורופאי הנשים העושים לילות כימים למען בריאותן של המטופלות ופוגשים אותן בכל מעגלי החיים, מלווים אותן ברגעים המאושרים בחייהן וגם ברגעי הקושי והתמודדות עם משברי החיים.

במשך שנים רבות רופאות ורופאי הנשים היו לשם נרדף למקצועיות ופורצי דרך בתחום. עם זאת אל לנו להתעלם מההתרחשות של הימים האחרונים, לצערנו הפרסומים השונים בתקשורת הנוגעים לחשדות לכאורה של מטופלות שחוו פגיעה מצד שני רופאים היא מטלטלת ומזעזעת ומחייבת אותנו לתגובה חדה וברורה.

אנו מגנים כל פגיעה במטופלת, נשבענו כרופאים לשמור על רווחתן ובריאותן של המטופלות תוך שאנו שומרים על כבודן ללא הבדלי דת מין וגזע. לצערי השוליים של השוליים מכתימים היום עשייה מבורכת ורבת שנים, אבל תפקידנו להוקיע התנהלות זו ולבחון כיצד נמנע הישנות של מקרים כאלו בעתיד.

ראשית דבר, אם ישנם חריגים במשפחתנו המקצועית נוקיע אותם מתוכנו. כאמור, אנו גאים במאות העמיתים לדורותיהם שעושות ועושים בנאמנות, רגישות, הגינות ומסירות עבודה מקצועית ששמה הגיע עד קצוות העולם.

אני מבטיח שהאיגוד הגינקולוגי של כולנו אינו אדיש, אנו פועלים ללא הרף לשיפור המצב, עם אינספור מפגשים מקצועיים בנושא חוויית המטופלת. מזה כשנתיים מושקע מאמץ אדיר בפרויקט ראשוני לעדכון ההתמחות, להכנסת סדנאות תקשורת, משובים להערכה של היחס ותקשורת רציפה עם אירגוני מטופלות. נושאים מאוד חשובים שלא היו קיימים עד כה.

כתבנו אמנה לבדיקה גינקולוגית שאומצה על ידי הלשכה לאתיקה של הר״י לגבי בדיקות רגישות בכל מקצועות הרפואה, הכנסת נושא התקשורת לבחינות ההתמחות, סדנאות לרופאים בכירים, ועוד ועוד.

הנני מצרף את האמנה שלנו לאחר שעודכנה בימים האחרונים. יהיו עקרונותיה הלפיד שלנו אחריו נלך ואורו יאיר לכולנו.

שלכם,
פרופ' רוני מימון, יו''ר

נושאים קשורים:  הודעות
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו