דקריופלסטיה 20.03.2022

תוצאים ארוכי טווח של דקריופלסטית מיקרו-דריל טרנסקנליקולארית

דקריופלסטית מיקרו-דריל טרנסקנליקולארית נמצאה במחקר כטכניקה פולשנית מינימלית עם שיעור סיבוכים נמוך ביותר

דקריוציסטים. אילוסטרציה

דקריו-ציסטו-רינוסטומיה (DCR) מהווה את טיפול הבחירה במקרים של חסימה בתעלה הנאזולקרימאלית (NLDO), אך הינה פולשנית ולא שומרת על הפיזיולוגיה של הנתיב הלקרימאלי. באמצעות דקריופלסטית מיקרו-דריל טרנס-קנליקולארית (MDP) ניתן לטפל בגישה פולשנית מינימלית. מחקר זה נועד לבחון את הטכניקה הטיפולית החדשה ולהעריך את הצלחתה ארוכת הטווח.

החוקרים אספו נתונים רפואיים של 1,010 מטופלים עם NLDO נרכשת באופן רטרוספקטיבי. מטופלים מבוגרים אשר עברו MDP טרנס-קנליקולארית נכללו. ההערכה כללה את הפרמטרים הבאים: גיל, מגדר, שיעור הצלחה, שיעור סיבוכים, מידת חסימה ושביעות רצון המטופל.

תוצאות המחקר הראו כי 793 עיניים של 576 מטופלים נכללו במחקר. שיעור ההצלחה הניתוחי הראשוני עמד על 84%. במהלך המעקב, 57.5% (n=229) עדיין היו עם רזולוציה מלאה של התסמינים. ממוצע שביעות רצון המטופלים מהפרוצדורה עמד על 6.9±3.2 מתוך 10 נקודות. דימום כבד התרחש בשני מקרים בלבד (0.25%).

החוקרים סיכמו כי הטכניקה החדשנית של MDP נמצאה כטכניקה פולשנית מינימלית עם שיעור סיבוכים נמוך ביותר ויכולה להוות אלטרנטיבה לפני ביצוע ניתוח פולשני יותר כמו DCR.

מקור:

Natasa Mihailovic  et. al (2021) British Journal of Ophthalmology DOI: http://dx.doi.org/10.1136/bjophthalmol-2020-316146

נושאים קשורים:  מחקרים,  שביעות רצון,  תוצאים ארוכי טווח,  דקריופלסטיה
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו