היסטרוסקופיה 21.07.2022

שביעות רצון אצל מטופלות לאחר היסטרקטומיה בגישה לפרוסקופית ורובוטית

במחקר זה נמצא כי מרבית המטופלות אשר עברו ניתוח רובוטי (96.8%) אמרו כי יהיו מוכנות לעבור את הפרוצדורה פעם נוספת אם יצטרכו

Da-Vinci-Xi הינו המכשיר העדכני ביותר הנמצא בשימוש בניתוחים גינקולוגיים רובוטיים. במחקר אשר התפרסם בעיתון Archives of Gynecology and Obstetrics המטרה הייתה להשוות את שביעות הרצון בטווח הארוך אצל מטופלות אשר עברו היסטרקטומיה קונבציונלית בגישה לפרוסקופית למטופלות אשר נותחו בגישה לפרוסקופית בסיוע רובוט Da-Vinci-Xi.

המחקר כלל את כל ההיסטרקטומיות אשר התבצעו בבית החולים האוניברסיטאי Luebeck בין 2018 ל-2019. התוצאים לאחר הניתוח הושוו בין נשים אשר עברו היסטרקטומיה מלאה עם da Vinci Xiי(n = 42) לנשים אשר עברו לפרוסקיה קונבנציונלית (n = 97). התוצאים אשר נבדקו כללו כאב, היעלמות תלונות לאחר הניתוח, תפקוד כיס השתן, תפקוד מיני, שביעות רצון מתוצאים קוסמטיים, חוויה חיובית לאחר ניתוח רובוטי ושביעות רצון מהסבר המנתח טרם הניתוח.

תוצאות המחקר הראו כי שתי הקבוצות היו עם מאפיינים דומים במצב הבסיסי ועם שעור סיבוכים דומה. תלונות טרום ניתוחיות דעכו לאחר הניתוח אצל קצת יותר מ-90% מהמטופלות. כמו כן, לא נמצאו הבדלים משמעותיים בהשוואה בין הקבוצות מבחינה זו (p = 0.262), או מבחינת כאב שבוע לאחר הניתוח (p = 0.866) וחודש לאחר הניתוח (p = 0.580), אי נקיטת שתן במאמץ (p = 0.343), תפקוד מיני (p = 0.766) ותוצאים קוסמטיים בחתכים הבטניים (p= 0.273). בנוסף, מרבית המטופלות אשר עברו ניתוח רובוטי (96.8%) אמרו כי יהיו מוכנות לעבור את הפרוצדורה פעם נוספת אם יצטרכו.

החוקרים סיכמו כי מכשיר Da-Vinci-Xi לא שיפר את שביעות הרצון בטווח הארוך אצל מטופלות אשר עברו היסטרקטומיה בהשוואה למטופלות אשר עברו לפרוסקופיה קונבנציונלית.

מקור:

Gitas et. al (2022) Archives of Gynecology and Obstetrics DOI: https://doi.org/10.1007/s00404-021-06360-9

נושאים קשורים:  היסטרוסקופיה,  רובוט דה וינצ'י,  לפרוסקופיה רובוטית,  שביעות רצון,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו